Monday, September 13, 2010

Forbrytelse og straff

Jeg kom over en artig liten sak i en turistbrosjyre der myter om hva som er lov og ikke avlives.
Fra Scan

Så da er det slått fast en gang for alle. Prumping er lov i Singapore. Så slutt å klag. Jeg har lovverket med meg.

Å tygge tyggis er lov. Riktig nok er det ulovlig å selge tyggis her, men det er lov å ta med fra utlandet til eget forbruk.

I går var jeg innom et naturreservat. Og ved inngangen til parken hadde de satt opp et informasjonsskilt.

Fra Samsung


Minst 10.000 i bot (43.000 kr) og/eller minst 6 måneder fengsel for å bryte et av disse påbudene.

Og der det er skog står det alltid slike skilt.

Fra Samsung


Artig at de setter opp overvåkningskameraer midt i regnskogen.

1 comment:

  1. Takk for deling av denne flotte artikkelen! Det er veldig interessant Jeg elsker å lese, og jeg er alltid søker etter informativ informasjon som dette.

    Brannvern Larvik

    ReplyDelete