Sunday, July 4, 2010

Litt om hva vi har gjort så langt

Vi har i grunn ikke gjort så mye de to første ukene. Vi har tatt en tur til IKEA for å kjøpe litt mer møbler. Og vi har gjort oss kjent i området vi bor i.

Dette bildet er tatt når vi dro på en handletur til den lokale kolonialen. Blokkene i bakgrunnen er der vi bor.




Det er ikke så langt til butikken. Kanskje 700 meter. De fleste ville valgt å ta en taxi til butikken, men som ekte nordmenn som vi er, velger vi å gå.

Ellers har det blitt en del bading. Men det har også regnet en del, så det har blitt mye inneaktiviteter også. Det er strengt tatt varmt nok til å bade når det regner. Men vi gidder bare ikke. Det blir så mye bading uansett her nede.

Dette bildet er tatt fra stuen vår. Emma bare måtte prøve å leke seg ute i regnet. Hun ble klissvåt selv om hun hadde paraply.



Vi kjøpte et nytt WII spill til barna, men det fungerer ikke. Vi kan ikke bruke spill som er kjøpt i Singapore på vår WII. Det burde jeg selvfølgelig tenkt på. Men butikken sier at de kan unlocke vår WII for ca 80 kr. Jeg tror jeg skal gjøre det. For spill er relativt rimelig her. Rundt 200 kr per spill.

Selv har jeg kjøpt meg playstation her nede og et spill som heter Read Dead Redemption. Det er det beste spillet jeg noen gang har sett. Det er greit å ha noe å gjøre hvis det regner. Og barna synes det er veldig gøy å se pappa plaffe ned banditter.

I går meldte jeg meg inn i firstfitness. Treningssenteret er mindre enn det jeg er vant med. Men det har høyere standard enn det jeg er vant med også. Man får bla gratis drikke og utlevert håndklær ved ankomst. Så smart. At ikke SATS eller Elixia gjør det samme?

Men å melde seg inn i treningssenteret er historie for seg selv. Det tok sikkert en time. Først måtte jeg snakke med en salesrepresentative som gikk gjennom alle mulige avtaler og priser. Så var det en kort omvisning, gjennomgåelse av kontrakt. Og til slutt et møte med en annen dude som tok meg gjennom betalingsvilkårene. Jeg hadde lyst til å bare fortelle dem at dette er bare lommerusk for meg, men jeg lot være.

Akkurat nå er jeg tilbake fra min første trening. Og alle de andre er i sentrum. I morgen skal Hege Ann på jobb igjen. Og da fortsetter de late dagene med bading, PlayStation og avslapping.

2 comments:

  1. Hei Anders :-) Kult. Dere er tøffe. Dette blir en positiv erfaring som dere alle kommer til å se tilbake på med glede. Du får ikke slappe av for mye nå da med tv-spill etc, men heller lære deg en masse som du får bruk for senere i livet. Du får holde meg meg oppdatert med hvordan og hva barna også holder på med etter hvert som tiden går. Hilsen Geir Atle :-)

    ReplyDelete
  2. Jeg har lyst til å komme og spille Red Dead .... med deg !! :-)

    ReplyDelete